Njemačka - raj za ciklidofile

Početkom jeseni 2009. dobio sam poziv od svog dugogodišnjeg prijatelja da zajedno odemo u Njemačku u potragu za ciklidima. On je vlasnik najveće specijalizirane trgovine ciklidima u Italiji te mu je ta nabavka bila dio posla, ipak u sebi je zadržao još puno ljubavi za američke ciklide te se često za vrijeme ovoga putovanja ponašao strasvenije od mene. Dobro, skoro. :)  Kako svakih par mjeseci posjećuje Njemačku tijekom godina stvorio je vrijedna poznanstva, a budući da nastupa i kao veleprodavač dopušten mu je pristup uzgajivačnicama i veleprodajama.

I sam sam pokušao tijekom godina kontaktirati veleprodaje poput Glasera, ali su uvijek odbijale prodavati ribe privatnim osobama kako ne bi povrijedile svoje poslovne partnere. Plan nam je bio posjetiti Glaser - drugu najveću veleprodaju akvarijskim ribama u Europi, te nakon nje Hobby Zoo Tillmann - trenutno jednu od najbolje opremljenih trgovina američkim ciklidima u Europi. Kao veliki zaljubljenik u američke ciklide naviknut sam dugo putovati kako bih pronašao vrste koje želim. Ipak, ovakvo putovanje od gotovo 4000 km dugo mi je bio neostvareni san. Krenuo sam rano ujutro iz Rijeke za Italiju gdje sam se našao sa svojim prijateljem. Put koji smo odabrali je bio preko Švicarske u Njemačku. Putem sam htio svratiti do poznanika iz Francuske koji živi uz samu granicu s Njemačkom, ali je on nažalost bio spriječen. S obzirom na to da je bitno da se u veleprodaji bude čim ranije ujutro odlučili smo prespavati u obližnjem hotelu i rano ujutro biti prvi na ulazu u Glaser.

Hotel koji sam rezervirao preko interneta bio je u tipično njemačkom (ne)stilu, ali je nama umornim putnicima nakon 1200 km i više od 12 sati vožnje izgledao i više nego primamljivo. Dočekala nas je temperatura ispod nule. Večerali smo u obližnjem restoranu koji je spremao češke specijalitete i točeno pivo na njemački način. Već u 11 smo bili u krevetu. Moja je soba bila ugodno zagrijana, za razliku od one mog suputnika. Nije ni Europa tako svijetla kako se predstavlja. Tijekom noći sam se budio u nemiru i razmišljao o ribama koje ću sutra naći...

U 6 ujutro buđenje, brzi doručak i hitro u auto. Nakon 20 minutne vožnje kroz jutarnju gužvu (ponedjeljak je ujutro) stižemo pred akvaristički raj. Naprosto mi klecaju noge. Prvo smo se morali javiti u upravu gdje su nam dodijelili gospodina koji je trebao ići s nama u karantenu i zaprimiti našu narudžbu. Sve u Njemačkom stilu precizno i dorađeno do detalja. Više nalik na pogon nego veleprodaju ribica. Nakon duplih vrata ulazimo u halu, zapljuskuje nas tropska klima, gotovo 30 stupnjeva i visoka vlaga. Preko 6000 akvarija poredanih u nizu, samo što ne počnem vrištati poput curice na koncertu nekog boy banda. Daju nam svakome olovčicu, blok i kredu - "Kad ste gotovi predajte nam spisak sa svojom narudžbom". Dok moj prijatelj počinje svoj poslovno hobistički obilazak ja se sjurujem među nizove akvarija, gledam u vitrine, slinim... Nalazim neke od svojih favorita - Crenicichle lugubris, Crenicichle regani, Astatheros nourissati, Astatheros robertsoni, Geophagus dicrozoster, Symphysodon discus u mnogo prekrasnih prirodnih varijacija, raže od preko 3000€ veleprodajne cijene, L046, barem 50 različitih L-ova, mora Corydorasa, tetre, rakove samce, kopnene rakove, dvodihalice, pirane...

Nakon dva sata predajemo narudžbu. Vojska od 15 radnika u roku 20 minuta zapakirala je 15 boksova ribe. Industrija... Imaju čak i aparat za automatsko zatvaranje vrećica. Dok oni to rade, ja slikam uokolo, nakon 10 minutnog čekanja da se fotoaparat aklimatizira s -5 na + 30 stupnjeva. Divim se bačvama s uzgojem artemije, kašetama živoga tubifeksa... i ja sam ogladnio od tih prekrasnih prizora, a tropska temperatura još ubrzava metabolizam.
Dok moj suputnik odlazi podmiriti račun, ja idem u trgovinu akvarističkim knjigama u sklopu ovog akvarističkoga carstva. Radi se o svjetski poznatom Aqualogu. Na policama se nalaze gotovo sve knjige svijeta koje se bave akvaristikom i teraristikom. Posteri... kupujem nekoliko izdanja koje nemam u svojoj zbirci, a susretljivi vlasnik daje mi popust i poklanja jednu knjigu. Odlazim natrag do prijatelja koji čeka račun. U obližnjoj sobi stalno bljeska blic. Idem pogledati što se događa, a kada ono gospodin čiji je posao slikanje svih novopristiglih ribljih noviteta radi u miru pravoga ribljeg studija.

Kad smo sve ukrcali u auto, odlazimo dalje. Postalo je vrlo usko, ali uživamo u akvarističkom šopingu! Cilj nam je Zoo Hobby Tillmann koji je udaljen gotovo 300 km, u obrnutom smjeru od povratka.
Dok smo se vozili, nazvao sam vlasnika da mu najavim da uskoro dolazimo kako bi nam otvorio malo ranije jer dolazimo iz daleka. Stižemo pred trgovinu. Sanjam o tom trenutku već 3 godine. Sretan sam kao nova godina. Vitrina je cijela zasapljena, ne vidim unutra, ali njušim prekrasne stvari. Uskoro stiže vlasnik, nakon nebrojenih telefonskih poziva napokon se upoznajemo. Ugošćuje nas gospodski. Uz kavicu pregledavamo akvarije. Vidim vrste koje sam do sada samo viđao u knjigama. Tri sata prolaze u potpunoj euforiji, gotovo da i zaboravljamo da nas čeka povratak kući. Manji dio vrsta u kojima sam uživao su: Herichthys bartoni, Astatheros alfari, Cryptoheros myrnae, Cryptoheros septemfasciatus, Cichlasoma istlanum, Paraneetroplus gibbiceps, Theraps irregulare, Theraps wesseli, Tomocichla asfraci, Tomocichla sieboldii, Paretroplus maculatus... Auto je pun riba, ne možemo ostati spavati u hotelu. U 18.00 krećemo iz trgovine. Vlasnik je sretan, mi također. Još su nova 3 boksa našla mjesta u autu. Dogovor je da ja vozim do Bremena. Vraćamo se preko Austrije jer je Švicarska nepredvidljiva za tranzit s ribama. U 4.30 nakon neprekidne vožnje predajem volan svome prijatelju. U 6.30 smo napokon pred njegovom karantenom. Sljedeća tri sata puštamo ribe. Potpuno smo slomljeni, buncamo, ali smješak je na licu. Niti jedna izgubljena riba. Odličan prosjek.

Iako sam trebao ostati spavati u Italiji odlučujem u 9.30 krenuti kući. Nisam spavao ni minute zadnjih 27 i pol sati. Ali ne predajem se. Stajem svakih sat vremena da se razbudim na ledenome zraku. Stigao sam, a iza mene je više od 3500 prijeđenih kilometara. I jedno nezaboravno ciklidofilsko iskustvo.

Soba nabijena njemčkom erotikom

izobilje tubifexa

pogon u punom sjaju

stanica za pakiranje

još par fotki pogona

prihvat koi šarana

Potamotrygon leopoldi... cijena? Samo malo više od 3000 eura, ali vrijedi svakoga centa

zaljubljeni par

divlji diskusi, pravi, nepatvoreni

dream alley

napokon u živo njegovo visočanstvo L046

electric blue jack dempsey

paketi su spremni, Djed Mraz je u gradu...

pogon je u svakom trenutku zaposlen, hrani se, mjenja voda, hvata pošiljka za španjolsku...

s druge strane ovoga akvarija je privatni glaser laboratorij!!!

nekoliko izložbenih akvarija

izbor knjiga iz cijeloga svijeta, centar aqualoga, koliko sam u ovim zadnjim godinama knjiga kupio od njih imam ja tu već i pokoju svoju pločicu ili ciglu

raj na zemlji!

...približavamo se Tillmannu

To je to! ovo sam duuugo čekao!

Na sljedećih nekoliko fotografije možete vidjeti prekrasno uređene akvarije na svakom koraku. Svaka i najmanja polica je 120% ispunjena akvarijima. a u nijma neviđene rijetkosti

Symphysodon sp.

Tomocichla asfraci

Herichthys bartoni

Theraps wesseli

MOŽDA JE IPAK Tillmann raj za mene...

Zadnje na forumu

23 Ožujak 2024
    Pa ak propisno cikliraš akvarij ta kemija ti u principu niti ne treba.
    Znači ti razni...
    23 Ožujak 2024
    A u tu vodu koja se mijenja dodam jos aquasafe i tetra safe start ili nista?
    22 Ožujak 2024
    Postoji puno teorija. Ja osobno u toku cikliranja ne mijenjam vodu jer realno nema potrebe.....
  • Odg: Pomoć! AQUASAFE
    A kolko puta treba mijenjati tijekom cikliranja? I koliko vode se mijenja?
    21 Ožujak 2024
    ma nemas frke, tak i tak ces mijenjati vodu jos par puta prilikom cikliranja

Podržite nas!

Akvarij.NET je već 18 godina s Vama primarno zahvaljujući velikom broju volontera. Naš rad možete podržati i svojim donacijama koje će se koristiti za aktualne troškove servera, domena, licenci te planirane humanitarne akcije.

Donate

3PAzE2vhfNmWwYoQtRALYL2Mn3DUczc8i3

Da bismo poboljšali Vaše iskustvo ova stranica koristi kolačiće (cookies). Nastavkom pristajete na njihovo korištenje.