Tragom akvaristike - Beč

ImageDrugu godinu za redom grupa entuzijasta s foruma (Krcko, Renta, Tuljan, Profa, Krajten) odlučila se na malu akvarističku avanturu u vidu posjete austrijskog Beča. Direktan povod bio je veliki sajam Exotica koji se održava svake godine u W. Neustadu nekoliko desetaka km udaljenom od Beča, a sadržava i akvaristički i teraristički dio.

Plan je bio da se u subotu 2. lipnja posjete sve ''jače'' bečke akvarističke trgovine, a da se cijela nedjelja ostavi za ''Exoticu''. Valjda se po prvi puta u povijesti ovakvih putovanja plan u potpunosti isplatio, dapače, vidjelo se i više od planiranog, a sve zahvaljujući prijateljici koju smo vodili sa sobom, a koja priča (iako ne gramatički točno), ne odaziva se na ime Đurđica (iako smo ju tako zvali), a podnosi svakojaka vrijeđanja i maltretiranja jako stoički i čvrsto. No, o prijateljici nešto kasnije... J

Evo plana puta, tj. kako je sve bilo zamišljeno:

5.00 – polazak ispred parkirališta jednog shopping centra.

9.20 – stižemo u Beč, laganini protezanje nogu, kuliranje i mazanje prvog Gyrosa u danu...

9.20 – 12.00 – obilazak dviju akvarističkih trgovina koje su obje u istoj ulici (Zoo Ullrich, Koralle).

12.00 – 15.00 – obilazak dviju sljedećih akvarističkih trgovina koji se nalaze poprilično blizu jedna drugoj, ali u drugom kvartu.

15.00 – 16.00 – jelo - Gyros numero due u danu, lagani odmor i kretanje u pravcu strožeg centra grada gdje se među ostalima nalaze i Hause des Meeres(aqua i terra zoo vrt) te naš skromni hostelčić.

Tako je to bilo zamišljeno, a kako je bilo u stvarnosti…? Još bolje, ne biste vjerovali…

Stigli smo valjda u minutu kao što je i bilo planirano te se uputili do Zoo Urllicha, mješovite trgovine i za morsku i za slatkovodnu akvaristiku. Ponuda slatkovodnog dijela je za austrijske prilike osrednja, ali za hrvatske još uvijek nedostižna. Bilje nešto slabije, ribe nešto jače, sve uredno, vrlo zdravo… Cijene ok. Morski dio je priča za sebe. Vogelfarama je tisuću svjetlosnih godina iza, a to je najbolje što sam do sada vidio, stoga morate shvatiti zašto sam toliko oduševljen. Valjda 50 različitih vrsta morskih riba koje su sve u iznimnom stanju, ali i jako dobra ponuda svih vrsta koralja, kozica rakova, spužvi, crva… Cijene - pristojne i dostojne ponude. Kad bih nešto trebao izdvojiti, vjerujte mi, ne bih mogao pošto je većina stvari bila novitet za mene, a neke su bile novitet čak i za Profu koji je i sam bio oduševljen.

Odmah do Zoo Ulricha nalazi se specijalizirana mala trgovina za morsku akvaristiku Zoo Koralle. Iako dosta slabija od Zoo Ulricha, definitivno vrijedna izdvajanja vremena za razgledavanje.

Prvu stvar koju ćete zamijetiti kad otvorite vrata trgovine je ogroman (cca 2000 l) velik koraljni reef akvarij koji se rijeko viđa. Sam akvarij je vrijedan posjete i ostavlja bez daha, s glavom punom pitanja; Kako? Koliko? Itd..itd. Boje koralja su jednostavno nevjerojatne i nestvarne, a sve teorije koje sam do sada imao oko uporabe Photo shopa u morskoj akvaristici pale su u vodu, jer ovaj akvarij uistinu ima takve boje, kao s kataloških slika. Napominjem da fotografije akvarija nisu retusirane, mjenjane na bilo koji nacin, a slikane su hp ''idiot'' foticem...

Što se ponude same trgovine tiče, nije niti približna Zoo Urlichu, ali je sigurno vrijedna pažnje, pogotovo dio s koraljima. Ako bi trebalo nešto istaknuti, to su sps koralji i neljubaznost prodavača koji vas ne ferma 5 %, valjda s teorijom što će siroti balkanci kupiti kod mene… J Cijene su podosta visoke, ali ne nerazumno, sve u granicama normale.

Da se vratim malo na našu prijateljicu Đurđicu i da napokon otkrijem njezin identitet. E, pa Đurđica je navigacijski GPS sustav koji vrijedi svake Tuljanove uložene kune. Po mojoj procjeni uštedio nam je 4 sata vrzmanja i traženja raznih ulica po Beču. Ukucate adresu i broj i on vas bez greške dovede točno pred vrata mjesta koje tražite. Za mene seljaka, koji ovo nikada nije prije vidio, svakako otkriće. Palms up. Tu je i kvaka kako smo sve stigli, našli i obišli te nam je na kraju ostalo vremena za razgledavanje Beča, za lude vožnje oko Pratera i ostale avanture koje ne spadaju u akvaristički dio.

Natrag na akvaristiku. Sljedeći na tapeti bila je još jedna specijalizirana morska trgovina Korallenriff center. Ne pretjerujem kad kažem da je ovo dva puta bolji shop nego Zoo Ulrich, a za njega sam imao samo hvalospjeve.

Ponuda riba i koralja je jednostavno savršena i ako bih trebao birati riječ - potupuna. Što god poželite tamo ćete naći i to u savršenom stanju, po izrazito razumnim cijenama. Moj akvarij se obogatio sa zavidnom kolekcijom Ricordea florida koje su iznimno rijetke i cijenjene, a slatkovodni akvaristi Renta i Tuljan su uživali i zainteresirano promatrali iako im morska nije primarni interes. Tuljan si je čak uspio kupiti biljku - mladicu Mangroo-a pa je i sam bio vrlo zadovoljan. Definitivno još jedna trgovina s etiketom "nikako propustiti".

Ako bi trebalo naći slatkovodni pandan Korallenriff centralu, onda je to zasigurno naša sljedeća lokacija koju smo posjetili - Zierfish Zentrum. Pomalo sakriven u rezidencijalnom bečkom kvartru, ima možda i najbolju ponudu slatkovodnih riba u Europi. Iako smo ovu trgovinu posjetili i prošle godine, oduševljenje i zadovoljstvo viđenim nije bilo ništa manje, dapače, ponuda je proširena za još jedan dio sa diskusima i L-brojevima.

Teško je uopće nabrojati vrste koje samo vidjeli po prvi put jer ih je bilo više desetaka. Izdvojio bih više vrsta prvi puta viđenih Rasbora, razne do sada nama nepoznate tetre, odličan izbor kozica, pedesetak vrsta L-brojeva i prema Profi najljepše diskuse koje je on ikada vidio. Ciklidi su u ovom shopu posebna priča i zauzimaju oko 150 akvarija na 200 kvadrata pa možete samo zamisliti koliko različitih vrsta prodaju. Vrhunac oduševljenja je nastupio kada smo primjetili da su u jednom akvariju uspjeli izmrjestiti Hyponcitrus zebru i da će malci biti u prodaji za pola godine. Stvarno pomalo nestvarno za akvaristički dućan. Ako bi trebalo tražiti mane Zierfish Zentrumu, to bi onda bila dosta osrednja ponuda bilja, ali i vrlo visoke cijene za hrvatske prilike.

Profa kaže da su ovo najljepši diskusi koji postoje...

Nasmijanih i zadovoljnih lica napustili smo ovaj fini kvartić i krenuli prema strožem centru gdje se nalazi poznati aqua i terra zološki vrt "Hause des Meeres".
Za cijenu od 10 eura ovo je stvar koju se pri posjeti Beču jednostavno ne smije propustiti. Od prošlogodišnjeg posjeta ponuda je proširena za 200 000 litara velik morski akvarij visok 10 metara.

Pogled na "mrcinu" izazivao je u nama pitanje kako tako velik akvarij može stajati na šestom katu zgrade. Odgovor treba potražiti kod statičara koji je to projektirao, a nama je ostalo da raširenih očiju upijamo njegovu ljepotu... Nažalost, zbog preuređenja slatkovodnog dijela, nismo bili u mogućnosti razgledati riječne i jezerske biotopove što nas je učinilo poprilično razočaranima, ali nikako umanjilo ukupnu pozitivnu ocjenu koju zasluzuje ova ustanova. Ne moram posebno niti naglašavati da su svi akvariji i terariji u iznimnom stanju, uostalom kao i sve životinje. Sve izgleda pomalo idilično i nestvarno.

I to je bilo sve za subotu od akvaristike. Umorni i gladni, smazali smo još jedna Gyros i uputili se do hostela u kojemu nas je čekala soba. Hostel je smješten gotovo u samom centru Beča i za cijenu koju smo platili ne može se niti zamisliti ništa više nego što nudi. Čist krevet, čista kupaonica, švedski stol za doručak... Ocjena: +5. Nakon odmora uputili smo se u turističko razgledavanje grada, koje nije tema ovog putopisa, stoga da vas previše ne zamaran preći ću odmah na nedjelju i ''Exoticu''.

Nakon obilnog doručka i nezaobilazne kave u Starbucsu (napokon smo utišali Krckove želje za kofeinom) uputili smo se u tridesetak km od Beča udaljeno Bečko Novo Mesto.

Kao i svaki puta do sada Đurđa je bila neumoljivo točna tako da smo i ovaj put stigli u najkraćem mogućem roku. Očekivanja prema sajmu bila su ogromna pošto smo prošle godine bili apsolutno oduševljeni viđenim. Nažalost, slijedilo je jedino razočarenje u ovoj akvarističkoj avanturi.

Apsolutno se ništa od navedenog u programu sajma nije moglo vidjeti. Akvaristika je svedena na par štandova uzgajivača najčešćih akvarističkih ribica, te na jedan morski štand sa Ricordeama. Teraristika je razočarala još više. Ponuda je bila siromašna i gotovo jadna, stoga ne treba previše trošiti riječi.

7 eura koliko stoji karta ovaj puta se može okarakterizirati kao uludo bačen novac. Uslijedio je povratak u dragu nam domovinu i našu akvarističku realnost. Granica je kao i svaki puta do sada prošla glatko, pošto ovaj puta nismo kupili ništa problematično i glomazno.

Ukratko rečeno, put je bio pun pogodak i prava avantura. Ukoliko nismo imali neko realno gledište koliko Hrvatska akvaristički zaostaje za zapadom, Beč nam je to zorno pokazao. Ponuda i slatkovodne, a posebno morske akvaristike je na iznimnom nivou, a cijene su relativno povoljne. Kako bi stara poslovica glasila; moramo još puno žganaca popapati da bi se mogli mjeriti sa Austrijancima. Svakome tko se odluči za neko slično putovanje toplo preporučamo kupovinu Đurđe GPS sustava i posjetu svih mjesta koje smo i mi obišli. Nećete požaliti.

I za kraj ako vas zanima koliko je ovo putovanje koštalo, odgovor je – ne previše. Evo nekih osnovnih troškova:

Gorivo: 150 kn
Ukupno: 550 kn

Zadnje na forumu

23 Ožujak 2024
    Pa ak propisno cikliraš akvarij ta kemija ti u principu niti ne treba.
    Znači ti razni...
    23 Ožujak 2024
    A u tu vodu koja se mijenja dodam jos aquasafe i tetra safe start ili nista?
    22 Ožujak 2024
    Postoji puno teorija. Ja osobno u toku cikliranja ne mijenjam vodu jer realno nema potrebe.....
  • Odg: Pomoć! AQUASAFE
    A kolko puta treba mijenjati tijekom cikliranja? I koliko vode se mijenja?
    21 Ožujak 2024
    ma nemas frke, tak i tak ces mijenjati vodu jos par puta prilikom cikliranja

Podržite nas!

Akvarij.NET je već 18 godina s Vama primarno zahvaljujući velikom broju volontera. Naš rad možete podržati i svojim donacijama koje će se koristiti za aktualne troškove servera, domena, licenci te planirane humanitarne akcije.

Donate

3PAzE2vhfNmWwYoQtRALYL2Mn3DUczc8i3

Da bismo poboljšali Vaše iskustvo ova stranica koristi kolačiće (cookies). Nastavkom pristajete na njihovo korištenje.