IRF530 i BUZ11(A) baš i nisu nešto slični FET-ovi.
Osim razlike u vršnoj struji 30A(BUZ11) ili 14A (IRF530) razlika i u otporu Drain-Source i padu napona koji na njemu nastaje 0.16Ohm / 0.04Ohm (BUZ).
ISto tako, napon G-S je 2 do 4 V što nije zanemarivo i tu onaj R1 i moje pitanje u pull upovima igra veliku ulogu. Nije bitan samo shunt R3 kojim se mjeri struja nego i pojačanje tranzistora koji "ruši" fet. Struja koju Arduino može isporučiti je nebitna, tj. "smiješna". FET-ovi struju draina provode u mikro Amperima. (i inače je cijela CMOS tehnologija napravila boom između ostaloga i zbog niskih struja i niskih struja curenja i sl. i omogućila sklopove koji "godinama ne potroše bateriju").
Inače, IRF 14A trajne struje propušta uz maksimalnu temperaturu od 100°C, BUZ drži 20A na 30°C (skračeno pojašnjeno).
Struja D-S je za razliku od tranzistora ovisna o naponu i vjerojatno ne dobivate punu struju otvaranja ili pravilno ograničavanje zbog "bezveze" odabranih napona otvaranja i vrijednosti R3. Opet, ako povećavate R3 raste disipacija na njemu, raste i pad napona, i tako u krug.
Trebalo bi sve ubaciti u neki dobar simulator tipa Spice ili se igrati u labosu. I osciloskop nije nužan osim sa se vidi valni oblik tj. dudty cycle periode i eventualno neki pikovi i izboji ili istitravanja (za perfekcioniste).
Ozbiljno bi se pristupilo uz dobru analizu datashetova i simulacije + mjerenja u labosu, no kao što nas je netko već ovdje podsjetio (tj više ljudi normalnijih od nas) ovdje smo se okupili zbog akvaristike i okotoga kako povežzati tri drota i 2 lampe umjesto laprdanja o dubokim detaljima profi i poluprofi pristupa. Sreća je da u današnje vrijeme sve profesionalno odrađeno košta vrlo malo, a najviše košta vrijeme. Baš kao (bivši) profesionalac savjetujem svima neka vrijeme utroše na naše prijatelje s perajama, a strogo profesionalne stvari prepuste profesionalcima za relativno sitne novce (kupite driver pa ga kopirajte, radite sklopove, a za sve "rizično" rabite gotovi sklop). Na kraju krajeva nitko ne radi svoju štampu i ne lemi svoj mikrokontroler nego uzme gotovi Arudino. Radio sam svoje pločice, ostala mi je još šaka 89c2051 kontrolera, programirao ih programerom, no jednsotanije je i brže uzeti gotov Arduino bez brige i pameti i popikati na njega par žica. Tako isto i s driverima, inače uz pristup "na ćoravo" nikad ne budete sigurni radi li sklop u idealnim uvjetima bez nepotrebne disipacije, limitiranog napona ili struje, sa pravilnim zasijecanjima, bez raznih tranzitijelnih pojava itd, itd...
Evo, isprika svima i neću više daviti nerazumnjivim postovima, ovo je više promišljanje upućeno kolegama koji su zagrizili duboko u ovu temu.
Mene ionako više brine kuhati ili peći zemlju za podlogu, samo je namakati ili uopće ne stavljati
.
Živjeli!